Kırılımlar

Verilerin farklı dökümlerini görmek için aşağıdaki açılır menülerden kategorileri seçin. Bazı kategori ve kırılımlar üst düzey kategorisi seçilmeden görülemeyecektir.

Headline data

Hedef adı 2030’a kadar eğitim alanındaki toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin ortadan kaldırılması ve engelliler, yerliler ve kırılgan durumdaki çocuklar dâhil, kırılgan insanların her düzeyde eğitim ve mesleki eğitime eşit biçimde erişimlerinin sağlanması
Gösterge adı Bir öğrenim kurumuna devam eden öğrenci cinsiyet oranı
Küresel / İkame gösterge Küresel gösterge
Gösterge tanımı Bu gösterge, 2014, 2015, 2016 ve 2017 yılları için son 12 ay içinde, 2019 yılından itibaren ise son 3 ay içinde bilgisayar, mobil cihazlar veya yazılımla ile ilgili belirli işlemleri yapabilen yetişkinlerin (16-74 yaş) cinsiyet oranını ifade etmektedir.
Ölçü birimi (%)
Mevcut kırılımlar -
Hesaplama Brüt okullaşma oranı; ilgili öğrenim türündeki tüm öğrencilerin, ait olduğu öğrenim türündeki teorik yaş grubunda bulunan toplam nüfusa bölünmesi ile elde edilmektedir.
Karşılaştırılabilirlik Zaman içinde karşılaştırılabilirdir. Küresel metaveriye tam uyumlu şekilde üretilmiştir.
Revizyon -
Diğer bilgiler Veriler ilgili öğretim yılına ilişkindir. Örneğin 2010 yılı verileri 2010-2011 öğretim yılını ifade etmektedir.
Veri kaynağı Milli Eğitim Bakanlığı
Veri kaynağı linki http://sgb.meb.gov.tr/www/resmi-istatistikler/icerik/64
Hedef adı 2030’a kadar eğitim alanındaki toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin ortadan kaldırılması ve engelliler, yerliler ve kırılgan durumdaki çocuklar dâhil, kırılgan insanların her düzeyde eğitim ve mesleki eğitime eşit biçimde erişimlerinin sağlanması
Gösterge adı Eğitim kademelerine göre kadın ve erkek öğretmen sayılarının toplam içindeki oranı
Küresel / İkame gösterge Küresel gösterge
Gösterge tanımı Bu gösterge, belirli bir öğretim yılında tüm eğitim kademelerindeki kadın ve erkek öğretmen sayılarının toplam öğretmen sayısı içerisindeki oranlarını göstermektedir.
Ölçü birimi (%)
Mevcut kırılımlar Eğitim kademeleri
Hesaplama Kadın öğretmen oranı = (Kadın öğretmen sayısı / Toplam öğretmen sayısı) * 100
Erkek öğretmen oranı = (Erkek öğretmen sayısı / Toplam öğretmen sayısı) * 100
Karşılaştırılabilirlik Küresel metaveriye tam uyumlu şekilde üretilmiştir. 18.08.1997 tarihli ve 4306 sayılı Kanun ile 1997/'98 öğretim yılından itibaren 8 yıllık kesintisiz, 30.03.2012 tarihli ve 6287 sayılı Kanun ile 2012/'13 öğretim yılından itibaren de 12 yıllık kademeli zorunlu eğitime geçilmiştir.
Revizyon -
Diğer bilgiler Veriler ilgili öğretim yılına ilişkindir. Örneğin 2010 yılı verileri 2010-2011 öğretim yılını ifade etmektedir.
Veri kaynağı Milli Eğitim Bakanlığı
Veri kaynağı linki http://sgb.meb.gov.tr/www/resmi-istatistikler/icerik/64
Hedef adı 2030’a kadar eğitim alanındaki toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin ortadan kaldırılması ve engelliler, yerliler ve kırılgan durumdaki çocuklar dâhil, kırılgan insanların her düzeyde eğitim ve mesleki eğitime eşit biçimde erişimlerinin sağlanması
Gösterge adı Yetenek tipine göre bilgi ve iletişim teknolojileri becerisine sahip cinsiyet oranı
Küresel / İkame gösterge Küresel gösterge
Gösterge tanımı Bu gösterge, son 12 ay içinde bilgisayar, mobil cihazlar veya yazılımla ile ilgili belirli işlemleri yapabilen yetişkinlerin (16-74 yaş) cinsiyet oranını ifade etmektedir.
Ölçü birimi (%)
Mevcut kırılımlar -
Hesaplama Hesaplama; belirli işlemleri yapabilen aynı yaş grubundaki kadın bireylerin sayısının, erkek bireylerin sayısına oranlanmasıyla yapılmaktadır.
Karşılaştırılabilirlik Teknolojik gelişmelere ve ,ihtiyaçlara istinaden Avrupa İstatistik Ofisi'nin soru kağıdında yaptığı değişiklikler nedeniyle bazı sorular zaman içinde çıkarılmakta veya yeni sorular ankete eklenebilmektedir. Bu nedenle yıllara göre tanımsal farklılıklar olabilmekte veya bazı veriler ise belli bir yıldan sonra toplanmamaktadır.
Revizyon -
Diğer bilgiler Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, hanelerde ve bireylerde sahip olunan bilgi ve iletişim teknolojileri ile bunların kullanımları hakkında bilgi derlemek amacıyla 2004 yılından itibaren uygulanmakta olup, söz konusu teknolojilerin kullanımı hakkında bilgi veren temel veri kaynağıdır.
Veri kaynağı TÜİK, Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması
Veri kaynağı linki https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=bilgi-teknolojileri-ve-bilgi-toplumu-102&dil=1
Örneklem çerçevesi ve kapsam Her yıl güncel çerçeve dikkate alınarak, ilgili yılın Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi kayıtları ile eşleşen Ulusal Adres Veri Tabanı üzerinden bağımsız örnek seçim işlemi gerçekleştirilmektedir. Veriler, belirlenen örnekleme yöntemine göre seçilen hanehalklarından derlenmektedir.
Örneklem büyüklüğü Araştırma sonuçları 2011’e kadar Türkiye, kent ve kır ayrımında verilmekteyken 2011 ve sonrasında 16-74 yaş grubu için Türkiye toplamı ve İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması Düzey 1 (İBBS Düzey1) toplamları bazında tahminler üretecek şekilde tasarlanmıştır. Ortalama 17 500 hanehalkı ile görüşülmektedir.
Uygulanan görüşme yöntemi 2020 yılına kadar Bilgisayar Destekli Kişisel Görüşme Yöntemi (CAPI) uygulanmış olup 2020 yılı ve sonrasında Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmesi (CATI) yöntemi uygulanmıştır.
Anket uygulanan referans tarih/dönem Referans dönemi her yılın ilk çeyreğidir.
Alan çalışmasının uygulama tarihi ve süresi Araştırma her yıl Nisan döneminde gerçekleştirilmektedir.

Bu tablo, BM İstatistik Komisyonu tarafından tanımlanan SKA göstergelerinin metaverileri hakkında bilgi sunmaktadır. Küresel metaveriler, BM İstatistik Bölümü tarafından sunulmaktadır.

Hedef adı

2030’a kadar eğitim alanındaki toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin ortadan kaldırılması ve engelliler, yerliler ve kırılgan durumdaki çocuklar dâhil, kırılgan insanların her düzeyde eğitim ve mesleki eğitime eşit biçimde erişimlerinin sağlanması

Gösterge adı

Tüm eğitim göstergeleri için parite endeksleri (veri mevcudiyetine bağlı olarak kadın/erkek, kır/kent, gelir grupları, engellilik durumu, vb.)

Tier Sınıfı

Tier I/II

Vasi Kuruluş

UNESCO İstatistik Enstitüsü (UNESCO-UIS)

Küresel metaveri linki https://unstats.un.org/sdgs/metadata/files/Metadata-04-05-01.pdf