Kırılımlar

Verilerin farklı dökümlerini görmek için aşağıdaki açılır menülerden kategorileri seçin. Bazı kategori ve kırılımlar üst düzey kategorisi seçilmeden görülemeyecektir.

Headline data

Hedef adı 2030’a kadar bütün kız ve erkek çocuklarının ücretsiz, hakkaniyetli ve kaliteli bir ilköğretim ve ortaöğretimi tamamlamalarının ve böylece ilgili ve etkili öğrenme çıktılarının elde edilmesinin sağlanması
Gösterge adı Cinsiyete göre; ilkokul ve ortaokul sonunda, matematikte alt düzey ve üzeri yeterliliğe sahip çocukların oranı Cinsiyete göre; ilkokul ve ortaokul sonunda, matematikte alt düzey ve üzeri yeterliliğe sahip çocukların oranı
Küresel / İkame gösterge Küresel gösterge
Gösterge tanımı Bu gösterge, cinsiyete göre ilkokul ve ortaokul sonunda matematikte alt düzey ve üzeri yeterliliğe sahip çocukların oranını ifade etmektedir. Sonuçlar, Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından dört yılda bir gerçekleştirilen Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması'na (TIMSS) dayanmaktadır. Bu izleme araştırması 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yöneliktir. Türkiye TIMSS 2019 ve sonraki uygulamalarda 5. sınıf ve 8. sınıf düzeyinde uygulamaya katılmıştır.
Ölçü birimi (%)
Mevcut kırılımlar Cinsiyet
Hesaplama -
Karşılaştırılabilirlik Küresel metaveriye tam uyumlu şekilde üretilmiştir. 2019 yılı değerlerinde ilkokul sonunda 5.sınıf da hesaplamaya dahil edilmiştir.
Revizyon -
Diğer bilgiler TIMSS’in temel amacı, dünya çapında matematik ve fen bilimleri alanlarında eğitim ve öğretimin gelişmesine yardımcı olmaktır.
Veri kaynağı Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimi Araştırması (TIMSS)
Veri kaynağı linki TIMSS 2019 Türkiye Ön Raporu
Örneklem büyüklüğü Türkiye 2019 yılı döngüsüne dördüncü sınıf düzeyinde 180 okul ve 4.028 öğrenci, sekizinci sınıf düzeyinde 181 okul 4.077 öğrenci ile katılmıştır
Uygulanan görüşme yöntemi TIMSS, 2019 uygulamasında bilgisayar tabanlı değerlendirmeye (eTIMSS) geçiş yapılmıştır.
Araştırmanın uygulama tarihi 4 yılda bir

Bu tablo, BM İstatistik Komisyonu tarafından tanımlanan SKA göstergelerinin metaverileri hakkında bilgi sunmaktadır. Küresel metaveriler, BM İstatistik Bölümü tarafından sunulmaktadır.

Hedef adı 2030’a kadar bütün kız ve erkek çocuklarının ücretsiz, hakkaniyetli ve kaliteli bir ilköğretim ve ortaöğretimi tamamlamalarının ve böylece ilgili ve etkili öğrenme çıktılarının elde edilmesinin sağlanması
Gösterge adı Cinsiyet ayrımında (a) 2. ve 3. sınıflarda; (b) ilkokul sonunda; ve (c) ortaokul sonunda (i) okuma ve (ii) matematikte en az asgari yeterlilik düzeyine sahip çocuk ve gençlerin oranı
Tier Sınıfı Tier I
Vasi Kuruluş UNESCO İstatistik Enstitüsü
Küresel metaveri linki https://unstats.un.org/sdgs/metadata/files/Metadata-04-01-01.pdf