Hedef adı | 2030’a kadar bütün kız ve erkek çocuklarının ücretsiz, hakkaniyetli ve kaliteli bir ilköğretim ve ortaöğretimi tamamlamalarının ve böylece ilgili ve etkili öğrenme çıktılarının elde edilmesinin sağlanması |
---|---|
Gösterge adı | Cinsiyete göre; ilkokul ve ortaokul sonunda, matematikte alt düzey ve üzeri yeterliliğe sahip çocukların oranı Cinsiyete göre; ilkokul ve ortaokul sonunda, matematikte alt düzey ve üzeri yeterliliğe sahip çocukların oranı |
Küresel / İkame gösterge | Küresel gösterge |
Gösterge tanımı | Bu gösterge, cinsiyete göre ilkokul ve ortaokul sonunda matematikte alt düzey ve üzeri yeterliliğe sahip çocukların oranını ifade etmektedir. Sonuçlar, Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından dört yılda bir gerçekleştirilen Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması'na (TIMSS) dayanmaktadır. Bu izleme araştırması 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yöneliktir. Türkiye TIMSS 2019 ve sonraki uygulamalarda 5. sınıf ve 8. sınıf düzeyinde uygulamaya katılmıştır. |
Ölçü birimi | (%) |
Mevcut kırılımlar | Cinsiyet |
Hesaplama | - |
Karşılaştırılabilirlik | Küresel metaveriye tam uyumlu şekilde üretilmiştir. 2019 yılı değerlerinde ilkokul sonunda 5.sınıf da hesaplamaya dahil edilmiştir. |
Revizyon | - |
Diğer bilgiler | TIMSS’in temel amacı, dünya çapında matematik ve fen bilimleri alanlarında eğitim ve öğretimin gelişmesine yardımcı olmaktır. |
Veri kaynağı | Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimi Araştırması (TIMSS) |
Veri kaynağı linki | TIMSS 2019 Türkiye Ön Raporu |
Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimi Araştırması (TIMSS)
Örneklem büyüklüğü | Türkiye 2019 yılı döngüsüne dördüncü sınıf düzeyinde 180 okul ve 4.028 öğrenci, sekizinci sınıf düzeyinde 181 okul 4.077 öğrenci ile katılmıştır |
---|---|
Uygulanan görüşme yöntemi | TIMSS, 2019 uygulamasında bilgisayar tabanlı değerlendirmeye (eTIMSS) geçiş yapılmıştır. |
Araştırmanın uygulama tarihi | 4 yılda bir |